سیلیس کاشی و سرامیک, سیلیس شیشه, سیلیس میکرونیزه

سیلیس مصرفی برای کاشی و سرامیک

سیلیس مصرفی برای کاشی و سرامیک

سیلیس مصرفی برای کاشی و سرامیک

سیلیس مصرفی برای کاشی و سرامیک – کاشی ها و سرامیک ها اغلب حاوی سیلیس ویزه هستند (سیلیس میکرونیزه) هستند زیرا یک ماده معدنی طبیعی است که در انواع سنگ ها و خاک ها یافت می شود. سیلیس جزء ضروری بسیاری از مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک است، زیرا به افزایش استحکام و دوام مصالح کمک می کند. اینکه از چه شرکتی سیلیس میکرونیزه تهیه کنیم پیشنهادمی کنم از تولیدکننده (شرکت معدن سیلیس همدان)خرید کنید نه واسطه ..

چه نوع سیلیس در سرامیک استفاده می شود؟

در سرامیک، زمانی که تکنسین ها در مورد شیمی لعاب صحبت می کنند، SiO2 به وجود می آید. این اکسیدی است که توسط بسیاری از مواد سرامیکی ایجاد می شود: همه خاک های رس، فلدسپات ها و فریت ها. پودر کوارتز یا سیلیس تقریباً ۱۰۰٪ SiO2 است. اما SiO2 در کوارتز چیزی کاملا متفاوت از SiO2 در فلدسپات است.

 

قیمت سیلیس کاشی و سرامیک (سیلیس میکرونیزه)

قیمت سیلیس میکرونیزه برای صنعت کاشی و سرامیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درجه خلوص، مش بندی (اندازه ذرات)، و کیفیت فرآوری اشاره کرد. به طور کلی، هر چه سیلیس خالص‌تر و با مش بندی دقیق‌تری باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.برای تولید کاشی و سرامیک، از سیلیس میکرونیزه به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی خاص آن، به خصوص مقاومت بالا و چسبندگی بهتر استفاده می‌شود. این ماده به افزایش کیفیت و دوام کاشی‌ها کمک می‌کند و معمولاً در مش‌های مختلفی عرضه می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی در صنعت دارند.

 

قیمت روز سیلیس میکرونیزه

قیمت سیلیس میکرونیزه ممکن است به دلیل وفور معادن سیلیس در ایران، نسبت به نمونه‌های وارداتی مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. برای دریافت قیمت دقیق و به‌روز، بهتر است با تولیدکنندگان یا تامین‌کنندگان محلی تماس بگیرید. در حال حاظر قیمت سیلیس میکرونیزه در هر کیلو بین ۱۵۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان است

  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸

 

آیا سیلیس یک سیلیکون است؟

Silicon vs Silica vs Silicone: سیلیس ترکیبی است که از سیلیکون به دست می آید که معمولاً در طبیعت یافت می شود و در کاربردهای مختلف صنعتی و مصرفی، از جمله تولید شیشه و به عنوان پرکننده در رنگ، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود. سیلیکون، از سوی دیگر، یک پلیمر مصنوعی است که از سیلوکسان به دست می‌آید.

 

به نظر شما چرا برای ساخت کاشی از سیلیس خالص استفاده می شود؟

کاشی ها اغلب حاوی سیلیس هستند زیرا یک ماده معدنی طبیعی است که در انواع سنگ ها و خاک ها یافت می شود. سیلیس جزء ضروری بسیاری از مصالح ساختمانی از جمله کاشی است، زیرا به افزایش استحکام و دوام مصالح کمک می کند.

 

سیلیکون در کاشی کاری چه کاربردهایی دارد؟

سیلیکون یک درزگیر انعطاف پذیر و ضد آب است که می تواند برای پر کردن شکاف بین کاشی ها و همچنین بین کاشی ها و سطوح دیگر استفاده شود. سیلیکون برای کاشی ها به ویژه برای مناطقی که مستعد حرکت یا لرزش هستند مفید است.

 

بهترین سیلیس برای استفاده چیست؟

توصیه می شود از مکمل های سیلیکا مشتق شده از منابع طبیعی استفاده کنید. این شامل جلبک قرمز، بامبو، صدف، خاک دیاتومه یا کریستال کوارتز است. مکمل‌های سیلیس مصنوعی در دسترس هستند، اگرچه نتایج اغلب کمتر سازگار هستند.

 

 

برای کاشی و سرامیک از چه سیمانی استفاده کنیم؟

هم ماستیک و هم تین ست چسب های عالی هستند، اما برای کاربردهای بسیار خاص بهترین هستند. اگر از کاشی و سرامیک برای کف حمام خود استفاده می کنید، شاید به ست نازک نگاه کنید. اما اگر کاشی را به صورت عمودی و در مکانی خشک و نه چندان مرطوب می‌زنید، ماستیک می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

 

سیلیس لعاب سازی

سیلیس یکی از مواد اساسی در صنعت لعاب‌سازی است و به دلیل خصوصیات شیمیایی و فیزیکی ویژه‌ای که دارد، به عنوان یکی از اجزای اصلی در ترکیبات لعاب استفاده می‌شود. لعاب، لایه‌ای شیشه‌ای است که به سطح کاشی، سرامیک، ظروف چینی و سفال‌ها اعمال می‌شود تا ظاهری زیبا، صاف و مقاوم به آنها ببخشد.در فرآیند لعاب‌سازی، درصد سیلیس به دقت تنظیم می‌شود تا به خواص مورد نظر، مانند مقاومت شیمیایی، شفافیت، و سختی سطح لعاب، دست یافت​

 

نقش سیلیس در لعاب‌سازی:

  1. افزایش مقاومت حرارتی: سیلیس به دلیل نقطه ذوب بالا و مقاومت حرارتی خوب، در ساخت لعاب‌های مقاوم در برابر حرارت بالا استفاده می‌شود.
  2. شفافیت و جلا: سیلیس به دلیل ویژگی‌های شفاف‌کنندگی و شیشه‌ای کردن لعاب، باعث بهبود ظاهر و جلای سطحی محصولات لعاب‌دار می‌شود.
  3. ایجاد مقاومت شیمیایی: سیلیس با افزایش مقاومت لعاب در برابر مواد شیمیایی و اسیدها، به حفظ کیفیت سطح محصولات کمک می‌کند.
  4. پایدارسازی لعاب: وجود سیلیس در ترکیب لعاب موجب پایداری و استحکام بیشتر آن بر روی سطوح می‌شود.

 

میکرونیزه چیست؟

اصطلاح میکرونیزه کردن معمولاً به کاهش متوسط ​​قطر ذرات به محدوده میکرومتر اشاره دارد، اما می تواند کاهش بیشتر در مقیاس نانومتری را نیز توصیف کند. کاربردهای رایج عبارتند از تولید مواد شیمیایی فعال، مواد غذایی و داروها.

 

میکرونیزه چه کاری انجام می دهد؟

میکرونیزه کردن فرآیند کاهش متوسط ​​قطر ذرات یک ماده جامد است. تکنیک های سنتی برای میکرونیزه کردن بر ابزارهای مکانیکی مانند آسیاب و آسیاب تمرکز می کنند. تکنیک های مدرن از خواص سیالات فوق بحرانی استفاده می کنند و اصول حلالیت را دستکاری می کنند.

 

ماسه سیلیکات چیست؟

شن و ماسه صنعتی که اغلب «سیلیکا»، «شن سیلیس» و «شن کوارتز» نامیده می‌شود، شامل ماسه‌ها و شن‌هایی با محتوای دی اکسید سیلیکون بالا (SiO2) است. از این ماسه ها در شیشه سازی استفاده می شود. برای کاربردهای ریخته گری، ساینده و شکست هیدرولیکی (frac)؛ و برای بسیاری از مصارف صنعتی دیگر.

 

آیا ماسه ۱۰۰% سیلیس است؟

اگرچه ترکیب ماسه معمولی از سیلیس (Si02) تشکیل شده است، اما ۱۰۰٪ سیلیس نیست. این شامل بسیاری از مواد معدنی دیگر غیر از سیلیس است در حالی که ماسه سیلیس از ۱۰۰٪ سیلیس خالص تشکیل شده است. ماسه سیلیس به عنوان ماسه استاندارد برای آزمایش عیار سیمان استفاده می شود. سیلیس (کوارتز) به ندرت تنها جزء ماسه است.

 

میکرو سیلیس برای چه مواردی استفاده می شود؟

میکروسیلیس یا دوده سیلیس یک افزودنی عالی برای بتن است زیرا منجر به خواص مهندسی بهتری می شود. ترک های حرارتی را کاهش می دهد، دوام را بهبود می بخشد و استحکام را افزایش می دهد. بتن دوده سیلیسی دارای تعدادی کاربرد ساختمانی است.

تفاوت بین سیلیس و ماسه سیلیس چیست؟

سیلیس نوعی ماده معدنی است. ماسه طبقه بندی بافت یک رسوب است. اگر دانه‌های رسوب به اندازه ماسه عمدتاً کانی سیلیس یا کانی سیلیس بالا باشد، می‌توان آن را به عنوان ماسه سیلیس طبقه‌بندی کرد.

 

 

لینکهای مرتبط:

 

 

برای خرید و فروش سیلیس و مواد معدنی چه اقدامی کنیم؟

پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

 

اطلاعات تماس:

  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)