ویکی سیلیس, آنتراسیت, آنتراسیت تصفیه آب, آنتراسیت و زغال سنگ چیست

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن – مطرح کردن جزئیات محصول مهمی چون آنتراسیت صرف زمان زیادی را می طلبد . اما به طور اختصار و خلاصه به کلیات این محصول پر ارزش اضاره شده است .آنتراسیت سخت و بسیار شکننده، متراکم، سیاه براق و همگن بدون هیچ گونه لایه ای است. برخلاف زغال‌های رده پایین، درصد بالایی از کربن ثابت و درصد کمی از مواد فرار دارد. آنتراسیت ها شامل انواع سوخت های دیر سوز هستند که در یک انتها به گرافیت و در طرف دیگر به زغال سنگ قیری ادغام می شوند.

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

آنتراسیت یک نوع زغال سنگ ثابت است.

آنها سخت‌ترین زغال‌سنگ‌های موجود در بازار هستند که تقریباً تماماً از کربن ثابت تشکیل شده‌اند و مواد فرار کمی در آن‌ها عمدتاً به صورت متان، CH4 وجود دارد.. آنتراسیت معمولاً قبل از سوزاندن در استوکرها به اندازه‌های کوچک درجه‌بندی می‌شود: متا آنتراسیت‌ها به آرامی می‌سوزند که نیاز به اختلاط با زغال‌های دیگر دارند، در حالی که «نیمه آنتراسیت‌ها» که مواد فرار بیشتری دارند، با سهولت نسبی سوزانده می‌شوند. شلیک مناسب بیشتر آنتراسیت ها دارای ارزش حرارتی کمتری نسبت به زغال سنگ های قیری با درجه بالاتر هستند. آنتراسیت عمدتاً برای گرم کردن خانه ها و در تولید گاز کارخانه های و …استفاده می شود.

 

تماس جهت مشاوره و استعلام قیمت روز: ۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸

 

تفاوت آنتراسیت و نیمه آنتراسیتها

برخی از نیمه آنتراسیت ها متراکم هستند، اما نرم تر از آنتراسیت هستند. این درجه خاکستری براق و ساختاری تا حدودی دانه ای دارد. دانه ها تمایل به شکستن در حمل و تولید و ایجاد سستی درشت و ماسه مانند دارند.سایر نیمه آنتراسیت ها خاکستری تیره و به طور مشخص دانه ای هستند. دانه ها به راحتی در جابجایی شکسته می شوند و سستی درشت ایجاد می کنند. ساختار دانه‌ای توسط ترک‌های عمودی کوچک در لایه‌های افقی زغال سنگ نسبتاً خالص ایجاد شده است که توسط بخش‌های بسیار نازک از هم جدا شده‌اند. ترک ها نتیجه فشار شدید رو به پایین و انقباض زغال سنگ خالص به دلیل کاهش دما هستند.

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

استفاده از زغال سنگ در صنایع سیمان و بتن

آنتراسیت بالاترین رتبه زغال سنگ است. این سنگ سیاه، براق، سخت است و شکننده نیست. این ماده فرار کم است و این امر سوزاندن آن را در کوره های دوار دشوار می کند. آنتراسیت نیز نسبتا کمیاب است. اما نقاطی در دنیا وجود دارد که کارخانه های سیمان در نزدیکی ذخایر آنتراسیت قرار دارند و بنابراین استفاده از این سوخت مقرون به صرفه می شود.آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

کاربرد آنتراسیت در کوره ها به عنوان سوخت

برای استفاده موفقیت‌آمیز آنتراسیت در کوره‌های دوار، لازم است اقدامات احتیاطی خاصی مانند آسیاب کردن زغال‌سنگ پودر شده (سوخت) تا ظرافت زغال‌سنگ بالا انجام شود و طراحی نوک مشعل ویژه و زمان ماند بالا در کلسینر برای احتراق کامل ضروری است. ماهیت تابشی دیرگدازهای کوره های دوار و بستر کلینکر می تواند به احتراق کمک کند تقریباً به همان روشی که قوس های تابشی در دیگهای بخار انجام می دهند.

 

 

 

قیمت آنتراسیت چقدر است؟

آنتراسیت محصولی است که از نظر تنوع دانه بندی و کیفیت بسیار متفاوت است ولی به طور معمول یک قیمت جهانی دارد و قیمت های داخل کشور با توجه به قیمت جهانی تعریف می شود.قیمت مهم ترین شاخص خرید و فروش محصول است که مشتریان آن را در اولویت اول قرار می دهند.

لیست قیمت زغال سنگ آنتراسیت
  • نام محصول قیمت مورد انتظار
  • زغال سنگ آنتراسیت سخت ۷۰۰۰
  • زغال سنگ آنتراسیت ۷۰۰۰
  • دانه های آنتراسیت جامد ۴۸۰۰
  • کلوخه های زغال سنگ آنتراسیت قیری ۱۲۵۰۰
قیمت یک تن زغال سنگ آنتراسیت چقدر است؟(تقریبی)
  • SIZE قیمت عمده (در هر تن) درکیسه خالص شرایط (در هر تن)  بین ۱۶۰۰۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰۰۰ تومان
  • ذغال سنگ اجاق گاز ۱۹۰.۰۰ دلار ۲۲۷.۰۰ دلار
  • شاه بلوط ۱۹۰.۰۰ دلار ۲۲۷.۰۰ دلار
  • زغال نخودی ۱۹۰.۰۰ دلار ۲۲۷.۰۰ دلار
  • گندم سیاه ۱۹۰.۰۰ دلار N/A

 

آنتراسیت یک انرژی های تجدید ناپذیر است

آنتراسیت حاوی ۸۶٪ تا ۹۷٪ کربن است و به طور کلی دارای بالاترین ارزش حرارتی در بین تمام رتبه های زغال سنگ است. آنتراسیت کمتر از ۱٪ از زغال سنگ استخراج شده در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ را تشکیل می داد. تمام معادن آنتراسیت در ایالات متحده در شمال شرقی پنسیلوانیا هستند. آنتراسیت عمدتاً در صنعت فلزات استفاده می شود.آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

فناوری نیروگاه های سوخت فسیلی

آنتراسیت (“زغال‌مانند”) یک نوع سخت و بسیار کم از انواع فشرده‌ی فرار زغال سنگ است که درخشندگی بالایی دارد. دارای بیشترین میزان کربن (بین ۹۲.۱% تا ۹۸%)، کمترین ناخالصی و بالاترین میزان کالری در بین انواع زغال سنگ است که شامل زغال سنگ قیر و زغال سنگ نیز می شود. به دلیل عدم وجود مواد فرار، فقط در دیگ های مخصوص قابل سوزاندن است.آنتراسیت سابقه استفاده در کوره های بلند برای ذوب آهن دارد. با این حال، فاقد فضای منافذ کک متالورژیکی است، که در نهایت جایگزین آنتراسیت شد.

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

زغال سنگ و خاکستر

آنتراسیت سخت و بسیار شکننده، متراکم، سیاه براق و همگن بدون هیچ گونه لایه ای است. برخلاف زغال‌های رده پایین، درصد بالایی از کربن ثابت و درصد کمی از مواد فرار دارد. آنتراسیت ها شامل انواع سوخت های دیر سوز هستند که در یک انتها به گرافیت و در طرف دیگر به زغال سنگ قیری ادغام می شوند. آنها سخت‌ترین زغال‌سنگ‌های موجود در بازار هستند که تقریباً تماماً از کربن ثابت تشکیل شده‌اند و مواد فرار کمی در آن‌ها عمدتاً به صورت متان، CH4 وجود دارد.

 

 

 

آنتراسیت تصفیه آب

آنتراسیت یک فیلتر عالی برای شفاف سازی آب در مصارف آشامیدنی یا صنعتی است، زمانی که در ترکیب با ماسه های فیلتر استفاده می شود. این یکی از پرکاربردترین رسانه های فیلتر است. مکمل خوبی برای فیلترهای مخلوط، همراه با ماسه یا ماسه منگنز سبز است.

 

 

 

ارزش حرارتی آنتراسیت

آنتراسیت معمولاً قبل از سوزاندن در استوکرها به اندازه‌های کوچک درجه‌بندی می‌شود: متا آنتراسیت‌ها به آرامی می‌سوزند که نیاز به اختلاط با زغال‌های دیگر دارند، در حالی که «نیمه آنتراسیت‌ها» که مواد فرار بیشتری دارند، با سهولت نسبی سوزانده می‌شوند. شلیک مناسب بیشتر آنتراسیت ها دارای ارزش حرارتی کمتری نسبت به زغال سنگ های قیری با درجه بالاتر هستند. آنتراسیت عمدتاً برای گرم کردن خانه ها و در تولید گاز استفاده می شود.برخی از نیمه آنتراسیت ها متراکم هستند، اما نرم تر از آنتراسیت هستند. این درجه خاکستری براق و ساختاری تا حدودی دانه ای دارد. دانه ها تمایل به شکستن در حمل و تولید و ایجاد سستی درشت و ماسه مانند دارند.

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

زغال سنگ قیری چیست؟

زغال سنگ های قیری نام خود را از این واقعیت گرفته اند که هنگام گرم شدن، اغلب به یک توده چسبنده و چسبنده تبدیل می شوند. محتوای کربن آنها کمتر از آنتراسیت است، اما مواد فرار بیشتری دارند. ویژگی مواد فرار آنها پیچیده تر از آنتراسیت ها است و ارزش حرارتی آنها بالاتر است. آنها به راحتی می سوزند، به خصوص به صورت پودر شده، و محتوای فرار بالای آنها آنها را برای تولید گاز مناسب می کند. ماهیت اتصال آنها آنها را قادر می سازد تا در ساخت کک استفاده شوند، در حالی که نیتروژن موجود در آنها در پردازش آمونیاک استفاده می شود.

 

 

 

ساختار زغال سنگ قیری چگونه است

زغال‌سنگ‌های قیری با فرار کم، سیاه مایل به خاکستری و ساختار دانه‌ای مشخصی دارند. دانه به راحتی می شکند و دست زدن به زغال سنگ را به سستی کاهش می دهد. هر توده ای که باقی می ماند توسط جداکننده های نازک در کنار هم نگه داشته می شود. از آنجایی که دانه ها از زغال سنگ نسبتاً خالص تشکیل شده اند، شلی معمولاً از نظر محتوای خاکستر کمتر از توده ها است.

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

انواع زغال سنگ های قیر

زغال‌سنگ‌های قیر نوع A با فرار زیاد، عمدتاً همگن هستند و نشانی از دانه‌ها ندارند، اما برخی از آنها لایه‌های مجزایی را نشان می‌دهند. آنها سخت هستند و با شکستگی اندک قابل حمل هستند. محتوای رطوبت، خاکستر و گوگرد کم و ارزش حرارتی بالا است.زغال‌سنگ‌های قیری با فرار بالا، نوع B ساختار آرامی دارند. لایه های نازک زغال سنگ سیاه و براق با لایه های کسل کننده و زغالی مانند جایگزین می شوند. آنها سخت هستند و به خوبی تحمل می کنند. شکستگی به طور کلی در زوایای قائم و موازی با لایه ها اتفاق می افتد، به طوری که توده ها به طور کلی شکل مکعبی دارند.

 

 

 

زغال سنگ ناخالص و معدنی شده

اگرچه بخشی از طبقه‌بندی استاندارد ASTM نیست، اما برخی از زغال‌ها با ۲۵ تا ۵۰ درصد خاکستر وزنی به صورت خشک، «زغال‌سنگ ناخالص» نامیده می‌شوند. ماده معدنی در طی رسوب گذاری، عمدتاً به صورت خاک رس یا به صورت مواد معدنی آواری ریزدانه (زغال سنگ) یا بعداً توسط کانی سازی ثانویه (زغال سنگ معدنی شده) وارد می شود. سایر ذخایری که مواد معدنی در آنها غالب است، مانند شیل نفتی، شیل کربن دار زغالی و شیل قیری نیز به عنوان زغال سنگ طبقه بندی نمی شوند.

 

آنتراسیت ویکی سیلیس دانشنامه معادن

آنتراسیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

امروزه استفاده اصلی از آنتراسیت برای سوخت خانگی در اجاق های دستی یا کوره های استوکر اتوماتیک است. به ازای وزن خود انرژی بالایی تولید می کند و با دوده کمی به طور تمیز می سوزد و برای این منظور ایده آل است. ارزش بالای آن باعث می شود که برای استفاده از نیروگاه بسیار گران باشد.

 

 

 

چرا آنتراسیت بهترین است؟

۵ دلیل برای اینکه زغال سنگ آنتراسیت بهتر از چوب است |زغال سنگ آنتراسیت یک منبع سوخت سازگار با محیط زیست است. برخلاف چوب، مقدار کمی ذرات معلق، اکسید گوگرد و مونوکسید کربن تولید می کند. زغال سنگ آنتراسیت هرگز دود، سوئت یا کرئوزوت تولید نمی کند، حتی اگر برای مدت طولانی در آتش کم باشد.

 

 

آیا هنوز از آنتراسیت استفاده می شود؟

آنتراسیت کمتر از ۱٪ از زغال سنگ استخراج شده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می داد. تمام معادن آنتراسیت در ایالات متحده در شمال شرقی پنسیلوانیا هستند. در ایالات متحده، آنتراسیت عمدتاً توسط صنعت فلزات استفاده می شود.

 

 

کدام کشور زغال سنگ آنتراسیت دارد؟

آنتراسیت کم فراوان ترین شکل زغال سنگ است. در ایالات متحده بیشتر در شمال شرقی پنسیلوانیا یافت می شود و کمتر از ۲ درصد کل ذخایر زغال سنگ در این کشور را تشکیل می دهد. مقادیر کمتری از آنتراسیت در آفریقای جنوبی، استرالیا، شرق اوکراین، غرب کانادا، چین و سایر کشورها وجود دارد.

 

 

 

آنتراسیت چگونه ساخته می شود؟

زغال سنگ آنتراسیت زمانی تشکیل می شود که زغال سنگ قیری دچار دگرگونی درجه بسیار پایین و همراه با تغییر شکل ساختاری شود. محتوای کربن ثابت در این شرایط به ۸۵-۹۵٪ می رسد. اگر آنتراسیت بیشتر دگرگون شود به گرافیت تبدیل می شود.

 

 

 

آیا آنتراسیت یک فلز است؟

آنتراسیت دارای بالاترین میزان کربن در بین سایر زغال‌سنگ‌ها (۸۶ تا ۹۲ درصد) و سطوح گوگرد بسیار کم است که آن را به یک منبع کربن بسیار مورد توجه در صنعت فولاد و فلزات آهنی تبدیل می‌کند. این بسیار متراکم است، بسیار سخت تر از زغال سنگ قیری معمولی است و دارای درخشندگی نیمه فلزی است.

 

 

 

آیا آنتراسیت یک داستان واقعی است؟

آنتراسیت از یک واقعه واقعی خودکشی دسته جمعی در کوه های آلپ فرانسه در دهه ۱۹۹۰ الهام گرفته شده است که با فرقه ای به نام Order of the Solar Temple مرتبط است. اگرچه این سریال به شدت دراماتیزه شده است، ارتباط آن با رویدادهای واقعی، لایه دیگری از فتنه را به سریال اضافه می کند.

 

 

 

چرا از زغال سنگ آنتراسیت استفاده نمی کنیم؟

زغال سنگ آنتراسیت به دلیل محتوای فرار کم و دمای اشتعال نسبتاً بالا در استوکرهای پخش کننده استفاده نمی شود. این سوخت همچنین ممکن است در واحدهای زغال سنگ پودر شده (با سوخت PC) سوزانده شود، اما به دلیل مشکلات اشتعال، این عمل تنها به چند کارخانه در شرق پنسیلوانیا محدود می شود.

 

 

 

ماندگاری آنتراسیت چقدر است؟

نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما میانگین زمان سوختن بین بارها از ۸ تا ۲۴ ساعت متغیر است. این زمان‌های سوختگی ممکن است از میانگین‌ها فراتر رود، بسته به موقعیت، زیرا هر موقعیتی متفاوت است. چند BTU در زغال سنگ آنتراسیت وجود دارد؟ در هر پوند زغال سنگ آنتراسیت حدود ۱۳۵۰۰ BTU وجود دارد.

 

 

 

آیا آنتراسیت بهتر از زغال سنگ است؟

از نظر زیست محیطی پاک تر از سایر سوخت های فسیلی است. زغال سنگ آنتراسیت به دلیل محتوای گوگرد کم، عملاً هیچ دود یا انتشار ذرات تولید نمی کند. آنتراسیت به همان روشی که هر منبع سوخت دیگری رتبه بندی می شود برتر در نظر گرفته می شود.

 

 

 

چرا از آنتراسیت برای پخت و پز استفاده نمی شود؟

آنتراسیت به دلیل کمیاب بودن و هزینه نسبتاً گران و همچنین منابع انرژی جایگزین در دسترس مانند گاز طبیعی و برق برای گرمایش، امروزه به ندرت برای این منظور استفاده می شود.

 

 

 

چه کسانی از زغال سنگ آنتراسیت استفاده می کنند؟

زغال سنگ آنتراسیت یک کربن همه کاره و با کیفیت است. کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف مانند تصفیه آب، سیستم های گرمایشی، ذوب، استخراج با حلال، ریخته گری فلزات و موارد دیگر دارد.

 

 

 

آیا آنتراسیت قابل اشتعال است؟

آنتراسیت به سختی مشتعل می شود و با شعله کوتاه، آبی و بدون دود می سوزد. آنتراسیت به چند درجه طبقه بندی می شود. درجه استاندارد عمدتاً در تولید برق استفاده می شود و درجه بالا (HG) و درجه فوق العاده بالا (UHG) عمدتاً در بخش متالورژی استفاده می شود.

 

 

 

آیا آنتراسیت کربن خالص است؟

آنتراسیت برای گرمایش استفاده می شود و تقریباً کربن خالص (> 85٪) با محتوای فرار کم (<10٪) است و بنابراین یک سوخت عالی برای گرم کردن خانه ها تشکیل می دهد. بعد از آن زغال سنگ قیر است که برای تولید کک استفاده می شود و در متالورژی استفاده می شود.

 

 

 

چرا آنتراسیت بسیار نادر است؟

این سنگ سخت، سیاه و براق است که درصد بالایی از کربن ثابت (۹۸-۸۶ درصد) و درصد کمی از مواد فرار (۲-۱۲ درصد) دارد. با این حال، زغال سنگ آنتراسیت تنها تحت فشار و دمای شدید تشکیل می شود و آن را به یک نوع زغال سنگ نادر تبدیل می کند.

 

 

لینک های سریع:

 

برای خرید آنتراسیت چه اقدامی کنیم؟

آنتراسیت محصولی است که کیفیت و دانه بندی آن بسیار مهم است و این فقط از تولید کنندگان برتر کشور بر می آید .پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

 

اطلاعات تماس:

  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)